Friday, 11 August 2017

Yum Optioner


Bygga tre globala, Iconic Brands People Trust och Champion. Yum Brands, Inc med säte i Louisville, Kentucky, har över 43 500 restauranger i mer än 135 länder och territorier och är en av Aon Hewitt Top Companies for Leaders i Nordamerika. Företagets restaurang varumärken KFC Pizza Hut och Taco Bell är de globala ledarna för kyckling-, pizza - och mexikanskt livsmedelskategorier. Omfattar öppnar Yum Brands-systemet över sex nya restauranger per dag i genomsnitt vilket gör det ledande inom global detaljhandel. Eftersom vår spin - off från PepsiCo 1997, har Yum Brands blivit ett verkligt globalt företag som går från cirka 20 procent av vinsten från utanför USA till cirka 50 procent år 2016 Vi är stolta över att vara världsledande på tillväxtmarknader med över 17 000 restauranger, nästan dubbelt så många som närmaste tävling Med mindre än 3 restauranger per miljon människor på de 10 största tillväxtmarknaderna, jämfört med cirka 57 restauranger per miljon i USA är vi på bottenvåningen av global tillväxt. Vårt uppdrag är att bygga världens mest älskade, pålitliga och snabbast växande restaurangmärken. Vi utvecklar KFC, Pizza Hut och Taco Bell till ikoniska, distinkt och relevanta globala varumärken. Vi är mycket stolta över våra 1 5 miljoner anställda över hela världen och den unika kulturen som vi har byggt, en som är fylld av energi, möjlighet och roligt. Vi tror på våra människor, litar på sina positiva avsikter, uppmuntrar idéer från alla och har aktivt utvecklat en arbetsstyrka som är olik i stil och bakgrund Yum Brands är en utmärkt plats att vara dig själv, växa och göra skillnad. Vi fokuserar på våra fyra tillväxtdrivrutiner. Läs mer om Yum-verksamheten genom att klicka på ett land nedan. Data uppdateras två gånger per år efter våra Q2 och Q4 Earnings Releases Information på denna sida kan innehålla daterad information och bör inte åberopas som att ge exakt eller aktuell information. Se Yums SEC-arkiv och rapporter under Investor avsnittet på vår hemsida för den senaste informationen. Stora räkningar är från och med Q4 2016. Stora räkningar utesluter East Dawning och Little Sheep-enheter och enheter som finns på internationella amerikanska militära baser. Licensed enheter ingår i franchiseenhetens räkning. erhållen från Världsbanken och är från och med 2015.FREE registrering krävs för att fortsätta. Du har tittat på 6 sidor under de senaste 6 timmarna. För att fortsätta, var god registrera dig på Stock Options Channel för obegränsade sidvisningar och vårt gratis veckovisa nyhetsbrev genom att ange ditt namn och e-postadress nedan Registrering är helt gratis Genom att registrera godkänner du vår integritetspolicy Användarvillkor Om du är i Kanada måste du klicka här för en alternativ registreringssida. Problem med din registrering Ställ in din webbläsare för att ta emot vår cookie för att lösa andra frågor E-posta oss at. YUM Options Chain Copyright 2012 - 2017, All Rights Reserved. Ingen i Stock Options Channel är avsedd att vara investeringsrådgivning, nej r representerar den uppfattningen av, råd från eller rekommendationer från BNK Invest Inc eller något av dess dotterbolag, dotterbolag eller partners. Ingen av de uppgifter som finns här utgör en rekommendation att någon särskild säkerhets-, portfölj-, transaktions - eller investeringsstrategi är lämplig för någon specifik person Alla tittare är överens om att BNK Invest, Inc under inga omständigheter kommer att vara ansvariga för eventuella förluster eller skador som orsakas av ditt beroende av information som erhållits genom att besöka, använda eller betrakta detta, dotterbolag, samarbetspartners, anställda, affiliates eller agenter webbplats godkänner du följande fullständiga ansvarsfriskrivningsvillkor Användarvillkor och Sekretesspolicy Video-widget och marknadsvideor som drivs av Market News Video Quote och optionsdata fördröjda minst 15 minuter aktiekursdata som drivs av Ticker Technologies och Mergent Kontakt Stock Options Channel Möt våra redaktionella Personal. Yum Brands YUM. Pizza Hut hävdar den ledande positionen i USAs pizza QSR-segment med en marknadsandel på 15 Pizza Hut opererar i 92 länder med totalt 12 685 restauranger världen över Det finns 360 Pizza Huts i Kina och det är det ledande vardagsrummet i Kina Wing Street och Pasta Bravo är två restaurangkoncept som många gånger är parade med Pizza Hut Wing Street Wing Works vanligtvis parat med KFC funktioner smakade kycklingvingar Pasta Bravo lägger till ett beställt pasta-segment till Pizza Hut. Taco Bell hävdar att den ledande positionen i USAs mexikanska QSR-segment med 58 marknadsandelar Taco Bell verkar i 14 länder med totalt 5 846 restauranger över hela världen Trots rykten och påståenden att deras nötkött är något mindre, har taco bell bevisat att anklagarna har fel och fortsätter att leverera kvalitetsmat till ett lågt pris. , Kentucky, är ett av de få märkena i Amerika som kan skryta om att ha en rik 59 års historia av framgång och innovation. KFC är faktiskt världens mest populär kyckling restaurangkedja, som specialiserat sig på Original Recept, Extra Crispy, Colonel s Crispy Strips och Honung BBQ Wings, med hemstilsidor och nyskapade kycklingmackor. Sedan grunden av överste Harland Sanders år 1952 har KFC serverat kunderna läckra, redan beredda kompletta familjen måltider till överkomliga priser Det finns över 15 000 KFC-försäljningsställen i 105 länder och territorier runt om i världen Från YUM Corporate Website. Key Trends and Forces. A En ökande global mellanklass ger affärsmöjligheter för YUM i emerging markets. YUM s KFC och Pizza Hut-varumärkena spänner över 110 länder över hela världen, representerar Kina Division, YRI och Taco Bell-U S cirka 85 av bolagets rörelseresultat 2 Denna höga internationella exponering motverkar en avmattning på YUMs nordamerikanska marknad, eftersom amerikanska konsumenter får tillbaka diskretionär spendera YUM s de 25 största marknaderna för KFC, Pizza Hut, Taco Bell, AW och Long John Silver s finns i flera höga lyhörda marknader där medelklassen och disponibla inkomster växer, inklusive högvuxna marknader som Mexiko, Sydafrika, Polen och Egypten utöver en betydande närvaro i Asien Yum är också väl etablerad i de utvecklade ekonomierna i Kanada, Västeuropa, Japan och Australasien Även om företaget står inför utmaningen att expandera utöver de traditionella varumärkena KFC och Pizza Hut på dessa marknader, är företaget väl positionerat för att dra nytta av en stark global ekonomi och en stigande global medelklass. För att diversifiera sina tillväxtmarknader koncentreras bort från Kina, Yum Restaurants Indien planerar att investera 100 miljoner USD till mer än tredubbla antalet butiker i Indien till 1000 restauranger under 2015. Omkring hälften av de planerade restaurangerna skulle vara KFC-butiker, vilket jämförs med för närvarande 300 restauranger i Indien, varav de flesta är under Pizza Hut och KFC banners Företaget planerar också att aggressivt öka antalet Taco Bell restauranger och som företaget o pennar fler försäljningsställen över hela Indien kommer det också att planera att öka medarbetarantalet till 50 000 under de närmaste fem åren. 3. En unik metod med KFC i Kina har visat sig vara värdefull för YUMs expansiva insatser. Kina s division har producerat företagets största tillväxt och lönsamhet de senaste åren Yums resultatutvecklingsmodell på fastlandet Kina förväntas leda årlig rörelsevinst tillväxt på 15 per år 4 I Kinas tillväxt överträffar KFC s konkurrens McDonalds med en hastighet av 3 till 1 Till skillnad från sina konkurrenter, Yum äger egna distributionscentraler Yum s 16 distributionscentraler gör det möjligt för företaget att växa mer effektivt som det tjänar till sina restauranger i 402 olika kinesiska städer. En stor del av KFCs framgång i Kina har varit Yums strategi. Jämfört med KFC i USA, KFC Kina har en mer varierad meny, fokuserar på hälsa genom att träffas med hälsovårdsråd i Kina och involverar sig i samhället genom att sponsra 3 på 3 basketturneringar och skapa dansprogram på högt skolor Yum strävar efter att bli djupt rotad i samhället och betrodda av den kinesiska konsumenten Kinas tillväxtpotential är fortfarande väsentligt outnyttjad eftersom Yum tror att det kunde ha nära 20 000 restauranger i Kina i framtiden. Även om Yums närvaro i Kina expanderar och ockuperar de mindre städerna och riskerna för Yums fortsatta framgång ökar också. Trots Major Concentration i USA har YUM utvecklat turnaroundstrategier inför en minskande marknad. USAs division står för 50 av den totala vinsten, men tyvärr för Yum har USA inte sett samma tillväxtsucces som de utomeuropeiska divisionerna. Samtidigt som det fortfarande finns mycket tillväxtpotential i Kina och den internationella divisionen expanderar till kontinentala Europa, Ryssland och Indien, opererar den amerikanska divisionen på en mättad marknad där är över 18 000 Yum restauranger i USA som en befolkning på cirka 300MM, medan Kina har över endast 2000 restauranger och en befolkning på 1 3 miljarder. Taco Bell har varit Yums bästa aktör i USA Omkring 55 av USA: s vinster kommer från Taco Bell Produkt och branding innovation i Taco Bell, KFC och Pizza Hut kommer också att spela en viktig roll KFC marknadsför även lägre priser som 99 cent Snacker för att skapa en mer värdevänlig bild Yum s amerikanska strategi för flera varumärken kräver en tillfällig kombination av en Pizza Hut och Pasta Bravo, KFC och Wing Works och LJS och AW, bland andra. Denna strategi ökar enhetens försäljning och gör dyrare platser trovärdiga för att Yum ska uppta Yum är beroende av framgången i sin amerikanska division och dess omvända strategier syftar till att öka tillväxten och lönsamheten för denna viktiga division. QSR-segmentet är en fullsatt och intensiv miljö. Yums mångsidiga portfölj av restauranger lockar konkurrens från många olika typer av snabbservice restauranger McDonald s MCD är Yums största globala konkurrent MCD är ledande inom USAs QSR-segment och växer i Kina KFC är dominerande spelare i kyckling QSR-segmentet med sin närmaste konkurrent som Popeye s Även om ökade kycklingval på burgerfogar som McDonalds, Burger King och Wendy s också griper försäljning från KFC Pizza Hut har fått stor konkurrens från Domino s Pizza DPZ och Papa John s under de senaste åren och de har hållit Pizza Huts försäljningstillväxt nere. Från ett marknadsperspektiv står Yum inför sin hårdaste konkurrens i USA. Detta beror till stor del på att den amerikanska marknaden är extremt mättad med QSRs. Utland har Yum en mycket stark position och planerar att expandera sin redan mycket framgångsrika internationella division till kontinentala Europa, Ryssland och Indien.

No comments:

Post a Comment